MestoNovi Sad, Bulevar oslobođenja 78 (V sprat)
DatumTermin u najavi
VremeTermin u najavi
Cena32.500,00 + PDV
Prijavi se

PRIJAVA BEZ REGISTRACIJE

     

    CILJ OBUKE

    Ko tu kome više treba: menadžeri finansijama ili finansije menadžerima?

    Verovali ili ne, svako od nas je izložen finansijskim konceptima i to gotovo svaki dan: kada želimo da pozajmimo novac da bismo kupili automobil ili stan, kad odlazimo u penziju, kada želimo da pokrenemo sopstveni biznis, kada donosimo odluke o nabavci… Stoga, čak iako ne nameravate da jurite karijeru na pozicijama vezanim za finansije, od izuzetnog je značaja poznavanje bar osnovnih finansijskih koncepata. Ovo važi i u obrnutom pravcu, ako želite uspešnu karijeru u finansijama, nije dovoljno samo poznavanje finansijskih pravila, već morate poznavati i razumeti ostala područja biznisa, uključujući i marketing, računovodstvo, proizvodnju i td. a sve u cilju donošenja boljih finansijskih odluka.

    Možete da probate da pobegnete, ali se ne možete sakriti! (You Can Run, but You Can’t Hide!)

    Finansije su i biće deo naših života, bez obzira koji poziv izabrali i koju karijeru odabrali. Tokom života biće veliki broj odluka, kako na poslovnom, tako i na privatnom planu, kada moramo da donesemo odluke koje su povezane sa finansijskim posledicama. Zato je bitno da imate osnovna znanja o osnovnim finansijskim principima i pravilima. Finansijske posledice su prisutne u bukvalno svakoj poslovnoj odluci i nefinansijski menadžeri i izvršioci moraju poznavati dovoljno dobro finansije kako bi uključili iste u svoje specijalizovane analize.

    I što smo više i bolje pozicionirani na hijerarhijskoj lestvici, to ćemo više vapiti za znanjima iz finansija i razumevanja istih. Iz ovog razloga, svaki menadžer u biznisu, bez obzira na osnovu dominatnu profesiju i orijentaciju bi trebao da se vodi računa o finansijama:

    • Da li ste rukovodilac koji donosi odluke koje imaju finansijske posledice, a niste ekonomista?
    • Da li želite da pratite i analizirate finansijski uspeh Vaše organizacije?
    • Da li želite da znate ko najviše, a ko najmanje doprinosi (ne)uspehu Vaše organizacije?
    • Kako poslovne odluke utiču na kratkoročnu ili dugoročnu likvidnost, rentabilnost i profit?
    • Kako merimo rezultate poslovnih odluka i koji su kriterijumi merenja rezultata?
    • Koje su posledice podbačaja ili prebačaja plana?
    • Finansije u praksi i finansije u knjigama – moguće i željeno stanje?
    • Da li želite da na praktičan i jednostavan način učite o finansijama?
    • Koja je razlika između računovodstva i kontrolinga?
    • Da li želite da razumete o čemu finansijeri i računovođe razgovaraju?

    OSNOVNE TEME

    • Uvod u računovodstvo i finansije.
    • Finansijsko i upravljačko računovodstvo (kontroling).
    • Računovodstvena ili bilansna ravnoteža.
    • Bilans stanja.
    • Sredstva – imovina: osnovna, obrtna.
    • Obaveze: kratkoročne, dugoročne.
    • Bilans uspeha.
    • Princip vremenskog razgraničenja.
    • Bilans tokova gotovine.
    • Amortizacija i metodi obračuna amortizacije.
    • Trgovina i nabavna vrednost prodate robe.
    • Metode vođenja zaliha (FIFO, LIFO, prosečne cene) i posledice odabranog metoda.
    • Upravljanje obrtnim kapitalom (Working Capital Management).
    • Operativni ciklus gotovine.
    • Tokovi gotovine i indirektan metod određivanja neto priliva gotovine.
    • Analiza bilansa.
    • Finansijski pokazatelji (stopa bruto marže, koeficijent obrta zaliha, stopa prinosa na zalihe, pokazatelj duga, pokazatelji likvidnosti, period naplate potraživanja, period plaćanja dobavljačima, profitna stopa, koeficijent obrta imovine, pokazatelji rentabilnosti).
    • Du Pont model rentabilnosti.
    • Vrste troškova: fiksni, varijabilni, mešoviti.
    • Analiza rentabilnosti, krive rentabilnosti.
    • Prag rentabilnosti (CVP – Cost Volume Profit analiza)
    • Obračun proizvodnje i cene koštanja.
    • Finansijsko planiranje i pripremanje operativnog budžeta.
    • Paretovo pravilo i primena principa  20:80  u donošenju upravljačkih odluka.
    • Finansiranje poslovanja.
    • Lizing.
    • Upravljanje potraživanjima, faktoring.

    KOME JE OBUKA NAMENJENA

    • top menadžerima, naročito nefinansijskim menadžerima koji treba da razumeju osnove finansijskih principa i izveštavanja;
    • vlasnicima malih i srednjih preduzeća;
    • svima onima koji žele da nauče kako da mere rezultate poslovnih odluka;
    • veoma je koristan svima koji donose poslovne odluke koje direktno ili indirektno utiču na dugoročnu ili kratkoročnu likvidnost poslovanja kompanije;
    • svima onima koji su u prilici da odlučuju o saradnji sa određenim partnerima, na osnovu kojih informacija povećati verovatnoću donošenja ispravne odluke;
    • naročito koristan je i za početnike u finansijama, kako bi što lakše prepoznali i naučili da primenjuju osnovne principe finansija i matematika u procesu donošenja odluka.

    KORISTI OD OBUKE

    Za pojedince:

    • bolje razumevanje odluka top menadžmenta;
    • dobijanje „Big picture“ poslovanja kompanije;
    • podizanje nivoa svesti o posledicama poslovnih odluka na finansijske rezultate poslovanja i zdravlje kompanije;
    • razumevanje sopstvenog dela i područja vođenja poslova i kako utiču na poslovanje celokupne organizacije;
    • upoznavanje sa alatima koji omogućavaju poboljšanje sopstvenih i rezultata cele organizacije;
    • bolji i korisniji feed-back na osnovu poznavanja finansija.

    Za kompaniju:

    • bolje razumevanje vlasnika malih i srednjih preduzeća potrebe za promenama u upravljanju organizacijama koje rastu;
    • uvođenje „rečnika“ argumenata za efikasniju poslovnu komunikaciju unutar i između sektora/odeljenja;
    • poboljšanje komunikacije i koordinacije između odeljenja razumevanjem terminologije i razumevanjem o čemu se priča na sastancima;
    • poznavanjem osnova finansija ubrazavaju se procesi donošenja odluka;
    • povećanje finansijske pismenosti sa ciljem povećanja efektivnosi i efikasnosti poslovanja;
    • podizanje nivoa kompetencija menadžera, a odluke postaju kvalitetnije s novim pogledom na poslovanje;
    • stvaranje preduslova za uvođenje sistema odgovornosti za ostvarene rezultate;
    • omogućavanje ocenjivanja na osnovu učinka;
    • priprema za uspostavljanje sistema nagrađivanja na osnovu postignutih rezultata.

    NAČIN RADA

    Obuka traje dva dana, aktivno 7 časova po danu i prilagođena je potrebama Klijenta. Standardno vreme izvođenja treninga je od 9 do 17 časova, ali je moguće prilagođavanje zahtevu Klijenta. Obuka zahteva visok stepen pažnje i aktivnosti učesnika, kao i konstantnu interakciju trenera sa svim polaznicima.

    Obuke se realizuju kroz predavanja, vežbe, primere i studije slučaja iz prakse, diskusije, pitanja i odgovora. Primeri, koji se obrađuju tokom obuke, zasnovani su na sopstvenim iskustvima u izvršavanju menadžerskih pozicija (od operativnih do top pozicija) i realizaciji konsultantskih projekata.