Blog

Vesti, akcije, događaji, zanimljivosti...
30 сеп 2020

Nova statistika blogova

Pisanje blogova i dalje radi, pogotovo za 10% blogera koji to rade drugačije…

Predstavićemo Vam zanimljivo istraživanje Orbit medije na ovu temu i rezultate njihove 7. godišnje ankete o blogovima.

Pre nekoliko godina krenuli smo da postavljamo neka osnovna pitanja o blogovima. Sve to je preraslo u dugoročni projekat koji prati trendove u promenljivom svetu content marketinga.

Svake godine pitamo 1000+ blogera o njihovom sadržaju i njihovom procesu. Tada pravimo džinovsku gomilu grafičkih prikaza. Dodajemo ulazne informacije od strane stručnjaka za content  marketing i tražimo korelacije između podataka i rezultata.

Ove godine smo imali 1.279 odgovora na anketu.

Slede 33 prikaza, 13 stručnjaka i stotine statistika blogova koji otkrivaju neke fascinantne uvide u industriju koja se menja.

Blogovanje i dalje radi za većinu blogera

Opšte performanse blogova kao strategije nisu se mnogo promenile tokom godina. Tražili smo od blogera da nas izveštavaju o rezultatima, i svake godine otprilike 1 od 4 blogera prijavi „jake rezultate“.

Naravno, „jaki rezultati“ su subjektivni i sami se prijavljuju. Na mreži postoji 31 milion blogera (izvor) sa širokim spektrom ciljeva: slava i bogatstvo, doseg i prihod, linkovi i potencijalni kupci. S obzirom na različitost ciljeva blogova, ne tražimo od blogera da izveštavaju o određenim rezultatima.

1 u 10 blogera radi stvari drugačije… i ima bolje rezultate

Za svako pitanje u anketi, povezali smo odgovore sa pitanjem rezultata, koristeći taj broj od 25% kao referentnu vrednost. Gotovo uvek postoji mali procenat blogera koji rade stvari drugačije, koji rade više i mnogo je verovatnije da će prijaviti uspeh.

Otprilike jedan od deset blogera radi sledeće:

  • Piče postove od 2000+ reči
  • Dodaje 7+ ​​vizuelnih slika po postu
  • Piše po 7+ nacrta naslova po postu
  • Radi sa više urednika
  • Sarađuje sa uticajnim osobama za većinu članaka

Otprilike svaki peti bloger radi sledeće:

  • Provodi 6+ sati pišući svaki članak
  • Dodaje video u njihov sadržaj
  • Objavi više puta nedeljno

Upravo su to blogeri koji su najverovatnije izveštavali o uspehu.

Otkrićete popularnost različitih taktika blogovanja i koja od tih taktika blogovanja korelira sa rezultatima.

1. Koliko treba vremena za pisanje blog posta?

Za prosečan blog post će Vam trebati 3 sata i 55 minuta za pisanje. 

Nakon godina povećanja, vreme uloženo u svaki članak konačno se izjednačilo na oko četiri sata po postu. Na svaku objavu trošimo 63% više vremena nego pre šest godina. To je veliko povećanje.

Pogledajte trend tokom vremena. Možete videti koliko su brzo blogeri radili u stara vremena. 2014. godine većina blogera je objavila post u roku od dva sata od pokretanja članka. Ali ne više.

Ali vremensko ulaganje se isplati. Blogeri koji provode više vremena sa svakom objavom upravo su oni blogeri koji će najverovatnije izvesti o „snažnim rezultatima“. Ta direktna korelacija između rada i nagrada je tema koju ćete videti tokom ove statistike blogova.

 

2. Koliko je dugačak tipičan blog post?

Prosečan blog post sadrži 1269 reči.

Poput neke vrste trke u naoružanju, blogovi postaju iz godine u godinu sve duži. Broj reči na tipičnom postu porastao je za 57% od 2014. godine.

Pogledajmo taj slom tokom vremena. Možete primetiti dramatičan pad u kratkom obliku blogovanja i stalni porast postova sa 1000+ reči.

Ovde prikazujemo pojedinačno vrlo duge i vrlo kratke. Nekada je bilo retko pisati dugo, a uobičajeno je bilo pisati kratko. To je sada preokrenuto.

Možda su blogeri iz ličnog iskustva naučili da duži sadržaj ima bolji učinak. Možda su videli ranije verzije ove ankete ili slične izveštaje. Možda samo imaju još nešto da kažu.

Bez obzira na razlog, blogeri koji idu na duže postove, verovatnije će videti rezultate. Činjenica je da većina blogera koji pišu postove od 3000+ reči, izveštavaju o „snažnim rezultatima“.

 

3. Koliko često objavljivati blogove?

Većina blogera objavljuje dosledno, nedeljno, dvonedeljno ili mesečno.

Bilo je vreme kada su blogeri objavljivali češće, ali kako se dužina posta povećavala, učestalost objavljivanja se smanjivala. Ima smisla. Ko objavljuje članke od 2000+ reči svaki dan? Niko u ovom skupu podataka.

Blogeri visoke frekvencije postižu bolje rezultate. Zapravo, više od bilo kog odgovora na bilo koje pitanje u anketi, dnevni blogeri će najverovatnije izvesti „strong results“. Suprotno tome, nedosledni blogeri najmanje je verovatno da će izvesti „strong results“.

Očigledno je da je više sadržaja jednako više rezultata. Čini se da je ovo tačno po učestalosti, baš kao i po dužini. A zašto?

Ima li čarolije u dnevnom blogu? Da li je to deo svakodnevne rutine čitalaca? Ili tako bloger uči i brže postaje stručnjak? Da li ovi blogeri dobijaju više podataka i brže se razvijaju? Ili je to jednostavno igra brojevima gde je uspeh proporcionalan pokušajima?

4. Kakav sadržaj blogeri objavljuju?

Članci „Kako da“ su najpopularniji format do sada. Obrazovanje je ključ content marketinga. Isti taj odgovor videli smo u našem istraživanju o marketingu liderskog mišljenja. Predavanje je veliki deo onoga što se misli da lideri rade.

Ovaj grafikon takođe pokazuje popularnost vesti i trendova. Ovo je jedno od onih velikih, temeljnih pitanja o strategiji sadržaja: Vesti ili nema vesti? Ovde vidite blogere da su po tom pitanju podeljeni po sredini (skoro 50/50).

Koji formati koreliraju sa uspehom? To je virtuelna veza između prvih pet. Ali ovo nije pet najpopularnijih formata. Uglavnom su najmanje popularni formati najefikasniji.

Roundup su bili najmanje popularan format (smanjivali su se iz godine u godinu), ali su imali najjaču korelaciju sa uspehom. Podaci pokazuju kako okupljanja i intervjui (oba su vrste kolaborativnog content marketinga) mogu biti vrlo uspešni. Kasnije ćete videti više dokaza o blagom padu marketinga influencera.

5. Šta tipični blog post sadrži?

Sledeće što ćemo pogledati su elementi blogovanja i njihovo stavljanje u sadržaj.

Blogovi su vizuelni. 90% blogera dodaje slike u svoje postove. Moram da imam sliku, zar ne? Ali samo svaki četvrti bloger dodaje video. Naravno, video je veća investicija.

Ali dodavanje citata saradnika u članke ne košta, a često Vam ne treba puno vremena. Marketing organskog influencera je jednostavan i jeftin. Ali, samo 37% blogera uključuje citate iz stručnih izvora. Isti taj procenat blogera radi intervjue, kao što smo videli gore.

Blogovanje je uglavnom samostalni poduhvat i nije previše grupni poduhvat. Novinar ne bi objavio članak bez izvora, ali blogeri to rade sami.

Šta korelira sa rezultatima? Manje uobičajeni elementi su najefikasniji. Većina blogera ne dodaje citate ili saradnike, a oni koji to čine verovatno će prijaviti uspeh.

„Zaronimo“ detaljnije u vizuelne elemente. Pitali smo blogere koliko slika dodaju u svoj sadržaj. Samo 3 procenta dodaje 10+ slika u tipični post. Ali to su upravo oni blogeri koji će najverovatnije izvesti o uspehu. Što je sadržaj vizuelniji, veća je verovatnoća da će uspeti.

6. Sve više blogera sprovode sopstvena istraživanja

Postoje dve vrste programa sadržaja: oni koji su primarni izvor originalnih podataka i oni koji navode samo podatke iz drugih izvora. Svake godine nam više blogera kaže da sprovode originalna istraživanja i dodaju ih svoj sadržaj najmanje jednom godišnje. To je veliki trend.

Međutim, to ne korelira sa uspehom onoliko koliko je bilo u prošlim godinama. U 2020. godini blogeri koji sprovode i objavljuju originalna istraživanja imaju 32% veće šanse da iz svog sadržaja prijave „snažne rezultate“ od referentne vrednosti.


7. Većina blogera ne piše puno nacrta naslova

Pre nekoliko godina primetili smo da neki blogeri i timovi za sadržaj napišu desetine naslova pre nego što ih odaberu. Stoga smo anketi dodali i pitanje naslova. Odmah je pokazalo razliku u naporu i učinku. Većina blogera napiše nekoliko predloga, izabere jedan i tako završe sa tim. Mali procenat blogera napiše puno naslova pre nego što ih odabere. Mnogo je verovatnije da će ovi blogeri prijaviti uspeh.

Naslovi imaju ogroman uticaj na uspeh dela sadržaja. Oni su i dalje potcenjeni i pogrešno shvaćeni aspekt content marketinga. Oni utiču na praktično svaku metriku kojom se meri post na blogu.

Povezano: Pogledajte ovaj vodič o tome kako napisati naslov za naš najbolji savet o toj temi.

8. Da li blogeri rade sa urednicima?

Profesionalizacija blogovanja znači više vremena i truda utrošenog na sadržaj, ali i formalniji pristup. Rad sa urednicima je deo toga. U 2014. godini samo je svaki deseti bloger radio sa urednikom. Danas je to svaki treći.

Možda su iz iskustva naučili da su rezultati bolji kada je uključen taj drugi par očiju. Urednici dodaju merljivu vrednost. Blogeri koji koriste urednike imaju mnogo veću verovatnoću da prijave uspeh.

9. Kako blogeri promovišu svoj sadržaj?

Promocija je presudna. Dobar sadržaj uz odličnu promociju pobediće odličan sadržaj dobrom promocijom. Svi smo ovo naučili iz teško stečenog iskustva. Zato postavljamo pitanje promocije. U odgovorima otkrivamo trendove blogova i statistiku o prometu i promociji.

Kada kombinujemo pitanja o promociji sa pitanjem „are you getting results“, jasno se vidi koji kanali imaju korelaciju sa rezultatima.

I ovde su manje popularne taktike efikasnije. Ravno niz liniju. Evo nekoliko brzih analiza zašto su neki popularniji i manje efikasni, dok su drugi manje popularni, ali efikasniji.

  • Deljenje je lako
    Zbog toga je i najčešće. Bukvalno to možete učiniti jednim klikom. Ali to nikako ne korelira sa rezultatima. Društveni tokovi su bučni i brzo teku.
  • SEO je težak
    Organska pretraga je popularan promotivni kanal, ali ne u porastu. Generalno zahteva kombinaciju veština. Efikasno je, ali ne za sve. O tome više u sledećem odeljku.
  • E-pošta se može kontrolisati
    Popularnost neprestano raste, verovatno zato što za razliku od pretraživača i društvenih mreža, između blogera i njihovih čitalaca ne postoje tehnološki giganti (Facebook, Google). E-pošta je disintermediacija.
  • Plaćeno je skupo
    Posle tri godine sve veće popularnosti, sada smo u trećoj godini smanjenja popularnosti. Blogeri pokušavaju da pridobiju čitaoce, a ne da ih kupuju. Dosezanje uticaja je podcenjeno Iako može biti u padu među blogerima (videli smo u padu round-up-ova, intervjua i citata saradnika), to je najefikasniji kanal za promociju. Poboljšava i kvalitet i doseg, ali samo 12% blogera ga koristi.

Na pitanje koliko često blogeri rade sa influencerima, vidimo da su blogeri koji uključuju influencere u većini svog sadržaja daleko verovatnije da će prijaviti uspeh. Što više saradničkih blogera, veća je verovatnoća da će prijaviti uspeh.

Vremenom smo primetili porast i pad dosega uticaja i plaćene promocije. Tako smo ovde zasebno zacrtali te trendove. Da li su bili samo trenutni hit?

10. Koliko je SEO uobičajen kod blogera? Da li blogeri istražuju ključne reči?

Pogledajmo bliže SEO. Blogeri sigurno razumeju koncept istraživanja ključnih reči, ali to ne rade uvek. Jasno je da većina postova na blogu nije usredsređena na ključne fraze.

To ima smisla. Nije svaka tema prilika za ključne reči. Postoji mnogo važnih, održivih tema koje ljudi ne traže, kao što su najnovije vesti, mišljenje, „izazovne prodaje“. Život ima više od pretraživanja, zar ne? Ali ciljanje ključne fraze sigurno korelira sa uspehom. Postoji ogromna veza između blogera koji „uvek“ istražuju ključne reči i blogera koji izveštavaju o „snažnim rezultatima“.

Otprilike polovina blogera obično se ne brine o SEO-u, ali im je ipak stalo do search prometu. Dve trećine ispitanika navelo je organsku pretragu kao važan izvor saobraćaja. To je glavni odgovor na pitanje o saobraćaju, praćen društvenim, e-poštom i direktnim.

Povezano: Pogledajte ovaj vodič o tome kako da istražite ključne reči i potražite naše najbolje savete o toj temi.

11. Da li blogeri proveravaju svoju Analitiku?

Ne baš puno. Samo oko polovine blogera neprekidno proverava učinak svog sadržaja koristeći analitiku (Google analitiku ili druge alate). Taj broj se održavao tokom godina.

Nije iznenađujuće što će blogeri koji proveravaju rezultate verovatnije prijaviti dobre rezultate. Napokon, analitika je informacija o tome kako čitaoci komuniciraju sa vašim sadržajem. To je prilika za iteraciju, optimizaciju i postizanje boljih rezultata.

Morate se zapitati kako blogeri koji ne koriste analitiku uopšte mogu da izveštavaju o rezultatima. Možda su njihova definicija rezultata lajkovi na Facebook-u ili komentari na blogu? Ne osuđujem. Te metrike mogu se savršeno prilagoditi njihovim ciljevima.

12. Koliko se često blogeri vraćaju i ažuriraju stari sadržaj?

Jednom kada smo otkrili neverovatnu efikasnost ažuriranja sadržaja posta, ušli smo unutra. Danas je petina mojih „novih“ članaka zapravo prepisanih starih članaka. Nismo jedini blog koji je prihvatio ovu strategiju. Svake godine smo postavili pitanje, i sve više blogera nam kaže „da“, ažuriranje starog sadržaja predstavlja deo njihove strategije.

Izgleda da pobeđuju. Blogeri koji se vrate i ažuriraju stari sadržaj imaju više nego dvostruko veće šanse da prijave „jake rezultate“. Možda su došli do istog saznanja kao i mi: nije vam potrebno 1000 članaka. Treba vam 100 sjajnih članaka.

Povezano: Pogledajte ovaj vodič o tome kako da ažurirate sadržaj za SEO da biste pronašli naše najbolje savete o toj temi.

Dakle, sada znamo … Ultimativna Bloging Strategija!

Kroz ovaj izveštaj iznova smo otkrivali da veći napor dovodi do većih nagrada. Činilo se da svaka izjava dokazuje potrebu za većim ulaganjima. Teoretski, njihovo kombinovanje dovelo bi do najveće verovatnoće uspeha. Dakle, stavimo ih sve u jednu content strategiju i pogledajte kako to izgleda.

Prema našem istraživanju, evo krajnje strategije blogovanja.

Da li i Vi mislite što i ja? Ovo je totalno nemoguće. Trebao bi Vam tim od 10+ ljudi plus mreža frelensera i saradnika da bi pokrenuli ovaj proces.

Slažemo se 100%. Naš posao je da usporimo i odlučimo u kojim elementima ovog izveštaja možemo razumno da primenimo.

  • Nemamo budžet za video, ali možemo li pokrenuti godišnji istraživački projekat?
  • Istraživanje ključnih reči nije moja stvar, ali može li se više raditi na naslovima?
  • Ne mogu da pišem nedeljno, ali možda mogu da ažuriram taj post sa visokim učinkom od prošle godine.

Ann takođe stavlja našu konačnu tačku podataka u kontekst. Objašnjava zašto svi ne koristimo ovu „ultimativnu“ strategiju blogovanja.

Nema dovoljno vremena.

Privlačenje posetilaca je izazov. Ali najveći izazov je vreme.

Većina blogera zna šta funkcioniše. Znamo razliku između dobrog i sjajnog sadržaja. Znamo kako da postignemo bolje rezultate. Možda čak znamo šta bismo radili sa budžetom od 25 hiljada USD ili još 5 sati nedeljno.  Ali većina blogera nisu stalni pisci. Moramo obaviti druge poslove. Zauzeti smo prodajom ili klijentima ili sastancima. Čak i stalni bloger mora da provodi vreme izveštavajući i objašnjavajući (ili braneći) svoj rad.

Još jedan podatak svakako je da je većina blogova objavljena na WordPress sajtovima kojima je prilično lako upravljati… ako znate kako. Zato Vas i pozivamo da se prijavite naš naš WordPress kurs koji smo najavili za 12. oktobar. Detaljnije na našoj stranici WordPress

Izvor istraživanja: orbitmedia

Leave a Reply