Blog

Vesti, akcije, događaji, zanimljivosti...
7 нов 2020

Važnost kolaboracije

Neki to nazivaju timskim radom, neki sinergijom, neki koordinacijom, kolaboracijom – ali bez obzira kako ga definišete, saradnja je ključni sastojak za izgradnju uspešne kompanije.

Uspostavljanje kolaborativne kulture je takođe važno za zaposlene koji rade od kuće ili na nekim drugim udaljenim lokacijama, jer i njima treba osećaj pripadnosti kompaniji u kojoj rade.

Evo pet razloga zbog kojih je saradnja na poslu od izuzetne važnosti.

1. Održava zaposlene motivisanim

Istraživanje iz 2014. godine sa Univerziteta Stanford, otkriva da su zaposleni koji su se osećali kao da su deo tima bili motivisaniji i spremniji da prihvate pojedinačne izazove od svojih izolovanih kolega. Osećaj timskog rada omogućava spremnije prihvatanje izazovnih pojedinačnih zadataka, jer postoji osećaj da su svi zajedno u tome, da zajedno rade na problemima i zadacima – i tako se podstiče motivacija.

2. Poboljšava radne performanse

U istraživanju od 1.100 kompanija, Institut za korporativnu produktivnost i Babson Koledž, utvrđeno da je pet puta verovatnije da će zajednički rad rezultirati većim učinkom. To se reflektuje u Galupovom izveštaju u kojem se otkriva da angažovani timovi donose 17% veću produktivnost.

3. Gradi međuljudske odnose

Saradnja je moćan graditelj odnosa. Umesto da se takmiče sa članovima svog tima, zaposleni koji dobro sarađuju sa svojim kolegama imaju veću verovatnoću da će uspeti u svom poslu. To može objasniti zašto 88% zaposlenih više voli kulturu zajedničkog rada nego kulturu konkurentskog rada.

4. Povećava zadovoljstvo poslom

Mnoga istraživanja su pokazala da ljudi koji su ostvarili prijateljstva na radnom mestu, gotovo tri puta više izjavljuju da vole kompaniju u kojoj rade. Štaviše, takva prijateljstva poboljšavaju poboljšavaju ocenu zadovoljstva poslom za 50%. Snažne veze između kolega takođe mogu pomoći profesionalcima da obogate lični život – oko devet od 10 profesionalaca reklo je da su radni odnosi bitni za njihov kvalitet života, pokazalo je Globoforce istraživanje.

5. Smanjuje fluktuaciju zaposlenih

Prema Dynamic Signal istraživanju iz 2019. godine, koje je sprovedeno nad više od 1.000 zaposlenih u SAD, otkrilo je da je gotovo dve trećine reklo da razmišlja o prestanku rada zbog nedostatka komunikacije na radnom mestu. To je veoma korisna informacija za poslodavca, jer gubitak zaposlenog povlači za sobom velike troškove.

Kako menadžeri mogu promovisati saradnju

U istraživanju kompanije Fierce, Inc. od 1.400 rukovodilaca, zaposlenih i nastavnika, 86% ispitanika krivilo je nedostatak saradnje ili neefikasnu komunikaciju za neuspehe na radnom mestu. Ima li dobrih vesti? Ima! Postoji niz načina na koje poslodavci – i posebno menadžeri – mogu stvoriti jaku kulturu saradnje.

Dakle, ako ste šef, razmislite o preduzimanju nekih od ovih koraka kako biste podstakli saradnju između svog tima:

  • Ugradite brainstorming sesije u sastanke tima. To će zaposlenima omogućiti da zajednički razrađuju ideje.
  • Vodi primerom. Možete biti uzor svojim direktnim izveštajima deleći im svoje znanje i stručnost.
  • Koristite instant poruke da biste pomogli remote radnicima da komuniciraju. Instant poruke omogućavaju zaposlenima da sarađuju sa svojim kolegama u stvarnom vremenu. Razmislite o ulaganju u tehnologiju poput Teams-a, Skype-a, Slack-a ili Troop Messenger-a kako biste efikasno integrisali svoj tim.
  • Izađite iz kancelarije. Timski ručkovi su odlični, ali razmislite i o tome da povremeno organizujete timski vikend na nekoj neutralnoj teritoriji gde bi se više upoznali i družili.
  • Povremeno menjajte raspored sedenja. Ako radite u otvorenom kancelarijskom prostoru, omogućite zaposlenima da biraju gde će sedeti i da menjaju mesto sedenja što bi pomoglo da zaposleni bliže upoznaju sve kolege sa kojima rade.
Izvor: Monster

Leave a Reply