Blog

Vesti, akcije, događaji, zanimljivosti...
25 апр 2023

6 veština koje treba da ima svaki poslovni sekretar

Poslovni sekretari imaju važnu ulogu u kompanijama i ključni su profesionalci za upravljanje unutar organizacije. Ova uloga se razvijala od prižanja administrativne podrške do ključne pozicije u kompanijama.

Ukoliko ste vlasnik kompanije, ili radite u ljudskim resursima koji zapošljavaju radnike ili pak želite da aplicirate za posao poslovnog sekretara proverite koja znanja i veština treba da poseduje svaki poslovni sekretar kako bi efikasno obavljao svoj posao.

Ključni elementi su:

  1. Komunikacija: Poslovni sekretar mora biti vešt kako u verbalnoj, tako i pisanoj komunikaciji kako bi mogao da komunicira sa zaposlenima u firmi, klijentima i partnerima. Ovo uključuje sposobnost pisanja poslovnih pisama, e-pošta i memoranduma, kao i sposobnost da se usmeno komunicira na različitim nivoima.
  2. Vreme i upravljanje zadacima: Poslovni sekretar mora biti sposoban da upravlja svojim vremenom i zadacima, kako bi mogao da ispunjava rokove i obavlja poslove efikasno.
  3. Organizacija: Poslovni sekretar treba biti organizovan, kako bi mogao da brzo i efikasno pronalazi dokumente, beleške i druge materijale.
  4. Računarske veštine: Poslovni sekretar mora biti vešt u korišćenju računara i softvera, uključujući programe za obradu teksta, tabele, prezentacije, kao i softver za upravljanje bazama podataka.
    MS Office programi su izuzetno važni za poslovne sekretare i u većini slučajeva bi poslovni sekretar trebao da bude vešt u radu sa ovim programima. MS Office uključuje softver za obradu teksta (Microsoft Word), tabele (Microsoft Excel), prezentacije (Microsoft PowerPoint), kao i alatke za upravljanje bazama podataka (Microsoft Access).

         Kao poslovni sekretar, verovatno će biti potrebno da koristite ove programe za izradu pisama, faktura, izveštaja, tabela, prezentacija i drugih dokumenata. Pored toga, možda će vam biti potrebne naprednije veštine u korišćenju ovih programa, kao što su rad sa makroima, kreiranje grafikona, izrada složenih tabela i baza podataka.

  1. Profesionalno ponašanje: Poslovni sekretar mora biti sposoban da održava profesionalni ton u svim komunikacijama i da se pridržava profesionalnih standarda ponašanja.
  2. Razumevanje industrije: Poslovni sekretar treba da ima osnovno razumevanje industrije u kojoj radi kako bi mogao da se prilagodi specifičnim potrebama i zahtevima firme.

Na nekim veštinama se radi godinama, tokom obrazovanja, rada, neke veštine ćete „izbrusiti“ kada se zaposlite, a ono što možete odmah da uradite je da steknete osnovno znanje u radu sa MS Office programima. Smart school organizuje obuku 8. maja Business Master 1, na kojoj ćete naučiti sve ono što vam je za početak potrebno, a ukoliko već posedujete neko znanje iz MS Office programa, ovaj kurs je idealan da sistematizujete postojeće znanje.

A ako je potrebno da posedujete naprednije veštine u skladu sa specifičnim zahtevima uloge poslovnog sekretara i zadatka koji obavljate veoma je koristan kurs naprednog Excel-a koji je zakazan za 9. maj.

Leave a Reply

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.