Blog

Vesti, akcije, događaji, zanimljivosti...
15 нов 2022

7 trikova kako da poboljšate produktivnost na poslu

Da li se često nalazite u situaciji da vam se obaveze samo gomilaju, a motivacije je sve manje. Čini vam se da više nemate kontrolu nad svojim vremenom i da će se sve srušiti kao kula od karata?!

Produktivnost je ključ uspeha, jer vam pomaže da rastete i omogućava Vam da obavite više posla i bolje za kraće vreme.

Zaustavite se i pročitajte trikove kako da povećate produktivnost, da radite lakše i efikasnije i da svaki dan imate i slobodnog vremena.

  1. Započnite dan uobičajenom rutinom

Praktikujte buđenje u isto vreme svakog dana, kao i vežbanje (ako je to deo vašeg jutra), doručak, čaj/kafu, polazak na posao ili nameštanje u radnom prostoru (ako radite od kuće), kako biste započeli radni dan. Raspored je važan, jer vam pomaže da ostanete organizovani i budni i znate šta možete da očekujete, što olakšava produktivan početak dana.

  1. Napravite dnevnu listu prioriteta

Prvo što treba da uradite kad stignete na posao je da napravite plan šta sve treba da uradite tog dana. Neka prioritet budu najteži zadaci, iako vam se čini da je lakše da to ostavite za kraj. Međutim, kada savladate najzahtevnije zadatke osećaćete se motivisano i lakše ćete proći ostatak zaduženja, a pored toga dok ste odmorni koncentracija je mnogo bolja.

  1. Izbacite ometajuće faktore

Ometanja koja podrazumevaju telefonski pozivi, poruke, obaveštenja o prispelim mejlovima, kolege koje imaju nešto da pitaju, ali i otvaranje više tabova u pretraživaču mogu biti uzrok slabe produktivnosti. Probajte da što više smanjite faktore koji vam odvraćaju pažnju i povećajte fokus dok radite. Smanjite zvuk na telefonu, na grupama na društvenim mrežama i viberu i whatsapp-u, mejl-u i nemojte da vam je neprijatno da kolegama kažete kako radite na nečem važnom i da niste u prilici trenutno da razgovarate. Takođe, stalna provera i odgovaranje na mejlove može da poveća stres na poslu. Odredite vreme u toku dana, u zavisnosti od toga koliko često imate potrebu da proveravate e-poštu, kad ćete izdvojiti vreme za to.

  1. Redovno pravite pauze

Vašem mozgu se neophodne pauze, jer ne možete non-stop da radite sa maksimalnom produktivnošću. Pravite česte pauze kako bi ste se opustili. Najbolje bi bilo fokusirati se na zadatak 25 minuta, a potom napraviti pauzu pet minuta.

  1. Postavljajte ciljeve

Odredite prioritete po važnosti kako biste bili sigurni da ćete završiti najvažnije zadatke za radni dan. Planirajte manje ciljeve koje možete postaviti i postići tokom radnog vremena. Ovi ostvareni ciljevi održavaju motivaciju na visokom nivou dok napredujete ka većim ciljevima.

  1. Jedite manje obroke tokom dana

Više manjih obroka tokom dana umesto dva ili tri velika obroka pomažu u održavanju stabilnog nivoa glukoze, što održava nivo energije na visokom nivou i pomaže da ostanete produktivni. Imajte na umu da je važno i kako jedemo, ali i koliko i šta jedemo.

  1. Odmarajte se dovoljno

Ništa ne može da bude zamena za dobar san ako pokušavate da budete produktivniji tokom radnog dana. Loš san pogoršava fokus, pamćenje, rešavanje problema i donošenje odluka. Takođe tokom vikenda se trudite da se opustite i provedete kvalitetno vreme sa dragim osobama kako bi se vaš um i telo u potpunosti napunili za posao u narednoj nedelji.

Leave a Reply