Blog

Vesti, akcije, događaji, zanimljivosti...
Kako i zašto postati poslovni analitičar?
19 авг 2021

Kako i zašto postati poslovni analitičar?

Prema Gartneru (Gartner Research, 2019), 90% korporativnih strategija će već do 2022. godine da eksplicitno navode informacije kao najveću vrednost preduzeća, a analitiku kao glavnu kompetenciju. Zato su i poslovni analitičari danas toliko traženi. U daljem tekstu navodimo na koji način možete i vi da postanete kvalifikovani za ovo zanimanje.

Ko su poslovni analitičari? 

Oni su neizostavna karika u poslovnom lancu. Preciznije, poslovni analitičari eliminišu jaz između IT sektora i osnovne delatnosti kompanija koristeći analitiku podataka za procene procesa, definisanje poslovnih i projektnih zahteva, pronalaženje poslovnih rešenja i kreiranje preporuka i izveštaja rukovodiocima i svim zainteresovanim stranama. Drugim rečima, poslovni analitičari su ti koji su u stanju da ispričaju kompletnu priču šta se danas dešava u svakoj kompaniji.

Pojednostavljeno rečeno, fokus rada poslovnih analitičara je analiza trenutnog poslovanja, identifikacija problema, prilika i rešenja za biznis, kao i izveštavanje. Budžet i njegovo predviđanje, planiranje i monitoring, analiza odstupanja i definisanje cenovnog ranga takođe spada u redovne aktivnosti jednog poslovnog analitičara.

Zbog čega su poslovni analitičari važni i neophodni? 

Iako je poslovna analiza oduvek postojala, ovo je relativno novo zanimanje koje je sve više prepoznato u kompanijama širom sveta kao nužno. Razlozi za to su:

  • Povećanje ROI (Return of Investment – povraćaj na uložena sredstva) – Ključni pokazatelj poslovanja kompanije koji prikazuje da li je investicija bila opravdana ili ne. Poslovni analitičar je kompetentan da ukaže da li su potrebne određene korekcije kako bi se ROI povećao.
  • Redukcija troškova – Poslovni analitičar prati tok troškova i daje preporuke da li i na koji način bi trebalo da se smanje troškovi.
  • Donošenje odluka – Poslovni analitičar, u zavisnosti od uloge, može da donosi i odluke u ime kompanije u korist svih zainteresovanih strana (stejkholdera).
  • Predviđanje krize – Poslovni analitičar je uvek tu, u dobrim i lošim vremenima. Predviđanje krize i planiranje koraka kako bi se šteta smanjila ili potpuno zaobišla je veoma bitna stavka.
  • Procena promena – Analiza poslovanja, uvođenje novih metoda i tehnika je sastavni deo rada svakog poslovnog analitičara.

Da li je vredno upisati kurs za poslovnu analizu? 

Smart School kurs “Business Analysis” dizajniran je prema IIBA metodologiji i BABOK® vodiču koji je globalno priznat kao standard poslovne analize. Međunarodni institut za poslovnu analizu ™ (IIBA®) je nezavisno neprofitno profesionalno trgovačko udruženje koje služi rastućem polju poslovne analize. Stečeno znanje pomoći će u sticanju kredibiliteta među klijentima, a takođe i boljim izgledima za napredovanje i optimalne rezultate.

Polaznici će se susresti sa šest osnovnih oblasti znanja, koje opisuju veštine, tehnike i isporuke ili ishode koji su stručnjacima potrebni za postizanje boljih poslovnih rezultata. Kurs će voditi naš predavač koji ima dugogodišnje internacionalno praktično i teorijsko iskustvo u ovoj oblasti.

Na kraju, put do poslovne analize kroz pohađanje kursa svakako nije jedini, ali može da vam značajno skrati i ubrza razvoj do željene pozicije i kompetentnosti.

POGLEDAJTE AKTUELNE KURSEVE

Leave a Reply