Blog

Vesti, akcije, događaji, zanimljivosti...
16 okt 2020

Koje su to soft skills veštine koje će vam pomoći u karijeri

Imate reputaciju najboljeg programera/urednika/mehaničara/šta god, ali sve to neće pomoći mnoga ako ne budete dobro sarađivali sa drugima. Neke od najvažnijih profesionalnih veština kako za zaposlene tako i za poslodavce jednostavno se ne može podučavati u učionici niti meriti na papiru. Ove osobine nazivaju se soft skills veštinama i presudnije su za vašu potragu za poslom i karijeru u totalu nego što to mislite.

Šta su soft skills veštine?

Za razliku od hard skills veština, koje se mogu dokazati i izmeriti, soft skills veštine su nematerijalne i teško ih je kvantifikovati. Neki primeri soft skills veština uključuju analitičko razmišljanje, verbalnu i pisanu komunikaciju i vođstvo.

Istraživanje Društva za upravljanje ljudskim resursima otkrilo je da jedan od razloga što se soft skills veštine toliko poštuju je taj što pomažu u olakšavanju ljudskih veza. „Soft skills veštine su ključne za izgradnju odnosa, sticanje vidljivosti i stvaranje više mogućnosti za napredovanje“, kaže Kathy Robinson, osnivač Bostonske career-coaching kompanije TurningPoint.

Soft skills za izgradnju karijere

1. Komunikacija

Zašto vam je potrebna: Veštine pismene i verbalne komunikacije od najveće su važnosti na radnom mestu jer daju ton načinu na koji vas ljudi doživljavaju. Takođe poboljšavaju vaše šanse za izgradnju odnosa sa saradnicima. Veštine komunikacije poboljšavaju vaš učinak jer vam pomažu da od menadžera izvučete jasna očekivanja kako biste mogli da izvršite odličan posao.

Kako to postići: Jedan od načina da usavršite svoje komunikacijske i prezentacione veštine jeste odlazak na radionice za javni nastup.

2. Timski rad

Zašto vam je potrebna: Uspeh kompanije retko zavisi od toga da jedna osoba uradi nešto sama. Uspeh je rezultat mnogih ljudi koji rade na zajedničkom cilju. Kada zaposleni mogu da sintetišu svoje raznolike talente, svi pobeđuju. Poslodavci traže od timskih igrača da pomognu u izgradnji prijateljske korporativne kulture, koja pomaže zadržavanju zaposlenih i zauzvrat privlači vrhunske talente. Mogućnost dobre saradnje sa kolegama jača kvalitet vašeg rada. (Bonus: Imati prijatelje na poslu takođe može da poveća vaše zadovoljstvo poslom.)

Kako to postići: Da biste generisali dobru volju, pružite ruku kad vidite da je kolegi potrebna. („Hej, vidim da si pretrpan. Kako mogu da ti pomognem?“) Još jedan način da se izgradi odnos je pokrivanje kolege dok je na odmoru, kaže poslovna etiketa i trener Karen Litzinger.

3. Prilagodljivost

Zašto vam je potrebna: Soft skills veštine pomažu vam da upravljate stvarnošću. A stvarnost je takva da stvari ne idu uvek onako kako je planirano. „Uspešni lideri su oni koji znaju biti fleksibilni kada se pojave problemi“, kaže Robinson.

Kako to postići: Potrudite se da budete jedan od onih koji na vreme prihvataju promene. „Na primer, prilagođavanje tehnologiji bez žaljenja za onim što je nekada bilo je od presudne važnosti za ljude jer se tada na njih gleda kao na nekoga ko je sposoban da se nosi sa novim izazovima“, kaže Garfinkle. Raspitajte se o treninzima i ponudite da naučite svoje kolege onome što naučite.

4. Rešavanje problema

Zašto vam je potrebna: Kada nešto pođe po zlu, možete se žaliti ili preduzeti neke mere. Upravo ovo drugo će vas istaknuti! Znati kako razmišljati u hodu može vas učiniti neophodnim za poslodavca. Kompanije se oslanjaju na one koji rešavaju probleme u situacijama neočekivanih izazova.

Kako to postići: „Uvek priđite nadređenom sa rešenjem, a ne problemom“, kaže Robinson. Dakle, kada se problem pojavi, sedite i razmislite kako ćete ga rešiti pre nego što skrenete pažnju svom nadređenom.

5. Kritičko posmatranje

Zašto vam je potrebna: Podaci ne znače mnogo ako ne znate kako da ih protumačite. Postoji li obrazac? Šta još treba da tražite? Biti kritičan posmatrač može vam pomoći da postanete bolji radnik. Kompanijama su potrebni kritički mislioci – ljudi koji donose novu perspektivu i nude intuitivna rešenja i ideje kako bi pomogli kompaniji da bude konkurentna ili da poboljša interne procese.

Kako to postići: Da biste bili kritični posmatrač, morate biti u stanju da analizirate informacije i upotrebite ih. Jedna taktika je pokušaj identifikovanja obrazaca ponašanja na poslu. Na primer, da li vaš nadređeni zapravo čita nedeljne izveštaje o prodaji? Kakva je bila njegova reakcija na loše vesti na sastanku zaposlenih? Koje je najbolje doba dana da svom menadžeru postavite pitanje? Posmatrajući kako ljudi reaguju na stalni protok informacija, možete bolje razumeti kritične aspekte poboljšanja poslovanja.

6. Rešavanje konflikta

Zašto vam je potrebna: „Svaki put kad u organizaciju uvedete više osoba, doći će do sukoba“, kaže Robinson. „To je ljudska priroda.“ Stoga, sposobnost rešavanja problema sa saradnicima pomoći će vam da održavate odnose sa kolegama i efikasnije radite. Sposobnost konstruktivnog rešavanja nesuglasica sa ljudima siguran je pokazatelj zrelosti – kao i liderskog potencijala. Neko poput ovog pomaže u promociji zdravog, kolaborativnog radnog mesta.

Kako to postići: Najbolji način za rešavanje nesuglasica između saradnika je rešavanje problema direktno, ali delikatno. Dakle, kada uđete kao posrednik, pustite obe strane da iznesu svoje pritužbe u okruženju bez presude, a zatim zajedno raditi na pronalaženju rešenja.

7. Vođstvo

Zašto vam je potrebno: Imati samopouzdanje i jasnu viziju može vam pomoći da utičete na vaše saradnike i da ih uključite u svoje ideje sada i u budućnosti. Pokazivanje takvih liderskih veština pomaže vam da postignete vidljivost u organizaciji, što može dovesti do više mogućnosti za unapređenje ili povećanje zarada. Šefovi i menadžeri uvek traže zaposlene sa liderskim potencijalom, jer će ti radnici jednog dana preuzeti uzde i nadovezati se na nasleđe kompanije.

Kako to steći: Biti vođa nije samo navođenje ljudi da rade šta želite. Vođenje znači nadahnuti i pomoći drugima da ostvare svoj puni potencijal. Jedan od načina da to uradite je da postanete supervizor prakse, što vam daje priliku da upravljate ljudima, naučite kako da motivišete tim i preuzmete veću odgovornost.

Izvor: Monster

Ostavite komentar

43 − 39 =